2009. május 22., péntek

Összetett intelligenciaelméletek

Mi is az az intelligencia? A mindennapi ember számára pusztán okosságot, jó intellektuális képességeket jelöl, léteznek azonban más megközelítések is arra vonatkozóan, hogy mit jelent ez a szó.
Howard Gardner harvardi professzor nevéhez köthető annak az intelligenciaelméletnek ("multiple intelligences") a kidolgozása, mely szerint az ember nem egy, hanem több - legalább hét - különálló intelligenciatípussal rendelkezik: ezek a nyelvi intelligencia, zenei intelligencia, interperszonális intelligencia, intraperszonális intelligencia, logikai-matematikai intelligencia, téri-vizuális intelligencia, illetve testi-kinesztéziás intelligencia.
Rendszere alapján több tesztet dolgoztak ki, melyek azt mérik, mely terület az adott személy erőssége, illetve gyengesége. Egy ilyen teszt angolul megtekinthető és elvégezhető itt.
Én is megcsináltam ezt a kissé elnagyolt tesztet, mely alapján"music smart"-nak jöttem ki, gyengeségem pedig a logikai-matematikai intelligencia.

2 megjegyzés:

twillight írta...

A mosóporom melyik intelligenciával rendelkezik?

twillight írta...

Elvégeztem a tesztet a mosópor nevében (nemnek nőt adtam meg). Aki kíváncsi az alábbi kód segítségével megtekintheti az eredményt:

f2fk297447b