2010. február 19., péntek

Csokiba rejtett finomság

 
Ha nem is paleolitédesség (a csokoládé nem igazán engedélyezett), de ugyanúgy kímélő, gluténmentes és egészséges tápanyagokat tartalmaz. Nagy mennyiséget ebből sem ajánlott fogasztani. 
A kuglófformában elkészített édességet ez és ez a recept ihlette. Annyit módosítottam, hogy a finomság aljára még szórtam egy kis aszalt áfonyát. A mini kuglófformákat két rétegben 75%-os feketecsokoládéval kentem be. Mikor néhány percnyi fagyasztás után a csokoládébevonat megszilárdult, a közepükbe kanalaztam a következő, előzőleg alaposan kikevert tölteléket: házilag készített mandulavajkrémmel kevert pirított kókuszreszelék + 1 evőkanálnyi lenmagőrlemény + sztívia és agávészirup. A mandulavajkrémes massza tetejére kerültek az aszalt vörösáfonyadarabok. Így nézett ki az utolsó előtti művelet után:

  
 Miután ezzel megvoltam, ráöntöttem a maradék felolvasztott csokoládét, hogy az egészet befedje. Félórát a fagyasztóban pihentettem, hogy a csoki minél hamarabb megszilárdulhasson. Ezután a minikuglófokat a szilikonformából kiborítottam, és mielőtt nekikestünk volna, félbevágtam őket. Nemcsak a látvánnyal, de az ízével is nagyon elégedettek voltunk. Jól néz ki, mi? Gasztroajándéknak is kitűnő.
 

1 megjegyzés:

twillight írta...

Hű, ez guszta.