2009. június 29., hétfő

Paris-Brest torta képviselőfánk rajongóknak


Nem vagyok oda a tortákért (akárcsak a mai születésnapos ünnepelt - Isten éltesse még egyszer! -, akinek készítettem), de ezt nagyon szeretem-szeretjük, mert nem az a tipikus torta, ugyanis tésztája égetett tészta, ami a képviselőfánk és az Ekler-fánk alapja is.
Nevét állítólag a Párizs-Brest bicikliverseny útvonaláról kapta, a tortát először (1890) készítő cukrász műhelye ugyanis ezen az úton állt.
Tegnap volt az ünneplés, és olyan gyorsan elfogyott, hogy nem tudtam már lefényképezni, úgyhogy itt van egy fotó, amit az internetről töltöttem fel. Az enyémet házilag készített karamellával kentem meg (sajnos nem jött ki az íze, de legközelebb töményebbre főzöm), és vágott mandulával szórtam meg. Ígérem, lesz majd saját kép is!

1 megjegyzés:

Cinka írta...

És én mikor leszek már ünnepelt? Tortamérgezést akarok kapni. Most.